, , , , , , , , ,

GÜLŞEN VE 'BANGIR BANGIR' ŞARKILARI

Cumartesi, Haziran 20, 2015

Video klibi yayımlandığında Gülşen ve yeni şarkısı "Bangır Bangır" hakkındaki düşüncelerimi kaleme almıştım. Sanatçının yeni çalışmasından övgüyle bahsetmiş ve hatta yazımın sonunda "Gülşen ve Diğerleri" başlığı altında 20 maddelik hafif esprili ama gerçekçi bir tespit yapmıştım.

Bir klibi ya da şarkıyı değerlendirmek, hâliyle koca bir albümü değerlendirmekten çok daha kolay. Bir albümü önce iyi sindirmek, o çalışmanın ne tür bir iz bırakacağını gözlemlemek gerekiyor. Bu sebeple yayımlanır yayımlanmaz Gülşen'in albümünü baştan sona hiçbir şarkıyı es geçmeden defalarca dinledim, demlendirdim. Methiyeleri düzmek kolay ama adalet dağıtmak da bir o kadar zor ne de olsa...

2009 yılının sonunda "Önsöz" albümüyle "muhteşem" bir dönüş yapan Gülşen, bir sonraki albümü "Beni Durdursan mı?"yı 2013'ün mart ayında yayımlamıştı. 2011 yılında peş peşe iki tekli yayımladığını, 2012 yılında Ozan Çolakoğlu'nun albümüne konuk olduğunu ve bu süre zarfında birçok şarkıcıya hit şarkılar yazdığını düşünürsek iki albüm arasında yaklaşık 3.5 yıllık aranın olması gayet olağandı. "Beni Durdursan mı?"dan sonra Gülşen, 2014 yılında Murat Boz ile "İltimas"ta düet yaptı, Ozan Doğulu'nun proje albümünde "Namus"u seslendirdi ve Kayahan'a saygı albümünde "Emrin Olur" ile karşımıza çıktı. Açıkçası ben Gülşen'in yeni albümünü çok daha sonra bekliyordum. Bu sebeple "Acaba bu süre Gülşen'e gerçekten yetmiş midir?" diye düşünmedim değildi doğrusu. Neyse ki bu sorunun cevabını 10 yeni şarkıdan oluşan "Bangır Bangır" albümünü dinledikçe almış oldum.

Albümün lokomotif şarkısı "Bangır Bangır" haftalardır Türkiye resmî listesinde zirvedeki yerini koruyor. Albüm hem fiziksel hem dijital satış listelerinde zirvede. Gülşen'in yeni albümüyle başarısını devam ettirdiği aşikâr. Ancak ben "Bangır Bangır"ı şarkıcının önceki albümü "Beni Durdursan mı?"ya kıyasla biraz zayıf buldum. Evet, albümdeki hemen hemen her şarkı tek başına güzel ancak repertuvar bazında bütünlük açısından şarkılar aynı etkiyi ne yazık ki vermiyor. Bir başka deyişle sanki her şarkı biraz ayrı telden çalıyor.

Gülşen akımları, modayı, gençliğin nabzını tutma konusunda ve slogan yaratma-yakalama işinde oldukça başarılı. Bununla birlikte de kuşkusuz iyi bir gözlemci. "Ellerinden öper, artık seninim", "Parti kur oy vereyim, alayına ayar çekeyim", "Mevzuya uyandın mı?", "Yükseldim birine" gibi cümleler ve niceleri de doğrudan buna işaret ediyor.

"Bangır Bangır"da ben hem Gülşen'in hem de Ozan Çolakoğlu'nun daha ziyade hareketli şarkıların "üzerine oynadığı" kanaatindeyim. Bu anlamda Gülşen'in yeni yavaş şarkılarını "Beni Durdursan mı?"ya göre kıyasla biraz sönük bulduğumu ifade etmeliyim. Benim albümdeki öncelikli duygusal şarkım "Yıkım Kararı" oldu. Özellikle şarkının "Göstermem ben üzüldüğümü, ah içimi görsen" kısmı bende albümdeki slow şarkıların tamamından daha fazla etki yarattı diyebilirim. Albümün kapanış şarkısı "Can Yeleği" hakkında da güzel şeyler söylemek mümkün ama "Bangır Bangır" isimli, ağırlıklı olarak dans şarkılarından oluşan bir albümün kapanış şarkısı olması da ne derece doğru, tartışılır. Şimşir kaşıkla, bağlamayla karşılanıp "Can Yeleği" giydirilerek gönderilmek bana biraz ironik geldi.


Bu arada, "Büyük Hatırın Var" şarkısına bilhassa değinmek istiyorum. "Büyük Hatırın Var" altyapısı nedeniyle albümün öne çıkan şarkılarından biri oldu. Kaldı ki ben de severek ve keyifle dinliyorum. Ancak bu türden bir besteye böyle bir altyapıyı fazlasıyla abartılı bulduğumu da belirtmeliyim. Bence bu şarkının istediği daha sakin, daha akustik ve daha pop bir altyapı. Ozan Çolakoğlu bu şarkıda kanaatimce biraz "gövde gösterisi" yapmış. Zaten şarkıda "feat. Ozan Çolakoğlu" ibaresinin yazması da ayrıca abesle iştigal bulduğum bir başka durum. Türkiye'nin en iyi aranjörlerinden biri olarak kabul gören Çolakoğlu'nun böyle bir PR'a ihtiyacı var mıydı? Zaten albümün baştan sona bütün aranjelerini Ozan Çolakoğlu yaptığına göre bu şarkının farkı ne ki böyle bir ayrıma gidilmiş? Bu arada, "Büyük Hatırın Var"ın nakarat melodisi bana fazlasıyla Hande Yener'in "Yoksa Mani" isimli şarkısını anımsatıyor. Bir de siz iki şarkıyı peş peşe dinleyin derim.

Albümün öne çıkan şarkılarından "Ellerinden Öper" güzel bir şarkı olsa da Gülşen'in müziğinde matematik yapmaya başladığını da iyiden iyiye hissettiriyor. Doğrusu bana "Kardan Adam"ı fazlasıyla anımsattı. Gerçi "Kardan Adam" da "Ezberbozan"ı fazlasıyla anımsatıyordu. Söz konusu şarkıların yer aldıkları albümün ikinci video klip çalışması olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda ben Gülşen'in kesinlikle "Ellerinden Öper"i kliplendirmemesi taraftarıyım. Aksi hâlde bu hazırcı ve tekrarcı anlayış dinleyiciler açısından da hoş karşılanmayacaktır.

Benim "Bangır Bangır"dan sonra albümdeki öncelikli şarkılarım "Bir Fırt Çek", "Kara Liste" ve "Dan Dan" oldu. Kaldı ki bu şarkılar da zaten albümün ilk dört sırasını oluşturuyor. Bence sıradaki klipler kesinlikle bu şarkılara gelmeli. Ben albümün diğer yarısında ağırlıklı olarak tekrara düşüldüğü ya da en azından yeni bir şeyler söylenip mırıldanılmadığı kanaatindeyim.

Gülşen, dinleyicisinde her daim kredisi olan, popüler müzik içerisinde ayrı yerde duran bir isim. Yazımda değindiğim hususlara karşın "Bangır Bangır" muhtemelen bu yılın en yüksek tirajlı ve ses getiren albümü olacak, Gülşen'e de birçok ödül kazandıracaktır. Ancak bence asıl mevzu, albümün şu dönemki müzik piyasasında durduğu yerden ziyade Gülşen'in yolculuğu içerisinde hangi noktada bulunduğu. İşte tam da bu noktada "Bangır Bangır" hafif hafif Gülşen'in tekrara düştüğüne ya da yeni bir şey söylemediğine işaret ediyor. Ben dinleyicisi olarak Gülşen'e bir sonraki albümü için daha çok ara vermesini ve yeni, taze kanlarla da iş birliği yapmasını öneriyorum. Tabii bunları söylerken de bütün yaz her yerde Gülşen'i "Bangır Bangır" dinleyeceğimiz gerçeğini de göz ardı etmiyorum.

BUNLARA DA GÖZ ATABİLİRSİNİZ

0 yorum

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe

BLOG ARŞİVİ

İLETİŞİM

info@diliminayariyok.com