, , , , , , , ,

BİRİ GÜLŞEN'İ DURDURSUN!

Salı, Mart 12, 2013

Geçtiğimiz yıl Ozan Çolakoğlu'nun albümünde aranjöre eşlik ettiği Seyre Dursun Aşk ile yılın en güzel işlerinden birine imza atan Gülşen, yeni bir albüm için dinleyicilerini üç yıldan biraz daha fazla bekletti. Geciken albüme rağmen 2012 bir müzik insanın yılıysa, Gülşen'in yılı oldu. Murat Dalkılıç'a büyük başarı getiren Bir Güzellik Yap, sözlerini Yıldız Tilbe'nin yazdığı ve Emir'in seslendirdiği Sudan Sebep, Gülşen imzası taşıyan ve 2012'nin en güzel şarkılarından birkaçıydı.

Önsöz'den yaklaşık 38 ay sonra gelen Beni Durdursan mı? nihayet raflarda, şarkılarsa ezberlerimizde yerlerini aldı. Seyre Dursun Aşk'ın akustik varyasyonuyla beraber albümde 10 parça yer alıyor. Son yıllarda egemen olan "albüme ismini şarkıdan değil, şarkıda geçen sözden verme" modası Gülşen'in albüm adı için de geçerli; zira albüme ismini veren söz Irgalamaz Beni'de geçiyor. Göksel'in Bende Bi' Aşk Var'ı, Emir'in Ateşten Bi' Rüzgar'ı, Gülben Ergen'in Hayat Bi Gün...'ü, İzel'in Aşk En Büyüktür Her Zaman'ı ismini şarkı sözünden alan albümler. Bu arada, albüm fotoğraflarında bu kez Nihat Odabaşı'nın değil, Emre Ünal'ın imzası var. Ünal, Demet Akalın'ın Kusursuz 19'unun fotoğraflarını çekmişti. 

Albümün çıkış şarkısı Yatcaz Kalkcaz Ordayım, bizleri aynı zamanda açılış şarkısı olarak karşılıyor. Jean nasıl giydikçe açılıyorsa, Gülşen'in şarkıları da dinledikçe açılıyor. Gülşen'in ilk birkaç dinleyişte burun kıvırdığımız şarkılarını kısa süre sonra deyim yerindeyse dilimizden düşüremiyoruz. Yatcaz Kalkcaz Ordayım bende ve gözlemlerime göre çevremde bu etkiyi yarattı. Gülşen'in en büyük başarılarından biri de asla tekrara düşmemesi. Çalışıyor, ediyor ve başarıyı sonuna kadar hak ediyor.

Orient Pop olarak tanımladığı, bir Tarkan şarkısını anımsatan ama kendine has olan Bi An Gel'den sonra bu defa karşımıza düzenlemesinde kemençenin ustalıkla kullanıldığı bir şarkıyla çıktı. Ozan Çolakoğlu'yla Gülşen'in müzikal anlamda birbirini ne kadar beslediği ve yücelttiği ortada. Bu müthiş uyum ve ikili, birçok kadın Pop şarkıcısı için ciddi tehdit oluşturuyor; çünkü müzik sektöründe bu verimi ve kaliteyi yakalayabilen başka bir ortaklıktan bahsetmek mümkün değil. Nicelik açısından kıyaslanabileceği isimler olabilir ama nitelik açısından kıyas kabul etmediği de bir gerçek.

Yatcaz Kalkcaz Ordayım, video klibi kanallarda dönmeye başlamadan büyük bir ilgi gördü. Bu da demek oluyor ki ilerleyen günlerde bu ilgi daha da artacak ama bir Gülşen albümünde zaten şarkılar repertuvar içerisinde yarış hâlinde oluyor. Önsöz'deki Ezberbozan neyse, Kardanadam için aynı şeyleri söylemek mümkün ve hatta biraz daha fazlasını. Yine orta ritmli bir parça, yine kitap gibi satır satır yazılmış sözler, yine sağlam bir vokal ve altyapı.

Şarkıları birbirinden ayırmak oldukça zor ama at yarışı deyimiyle, burun farkıyla Saklandım İzlerinde bende yarışı birincilikle tamamlıyor. Şarkının duygusu, ritmi, sözlerdeki duygusallığın hareketli altyapıyla birleşimi enfes. Bir yandan dans ettiren ama bir yandan da hüzünlendiren şarkı, bence özel şarkıdır. "Duydum ki unutmuşsun beni, geçmiyormuş adım bile" gibi sözlerle başlayan bir şarkının bu kadar çarpıcı olması elbette çok doğal.

Albümün öne çıkan ve aynı zamanda hareketli bir diğer şarkısı Irgalamaz Beni, havalar ısındıkça radyolarda sıkça duyacağımız ve dans edeceğimiz bir parça. Sözler oldukça esprili, tıpkı Yatcaz Kalkcaz Ordayım'daki gibi. Zaten Gülşen'in munzur, esprili, içinde yaramaz bir kız çocuğu taşıdığı bir tarafı var. Bu şarkı albümde öne çıkacak şarkılardan biri, o kesin. Umarım ki bu şarkının kaderi İade'ye benzemez, Gülşen bu şarkıdan bir klibi esirgemez. Acısı Bile Bal için de benzer güzel cümleleri kurmak mümkün.

Kendine Müslüman, Yalanlar Çok Güzel ve Ne Düşünürsen O Olur albümün yavaş şarkıları. Her birinin ortak özelliği de duygu yoğunluklarının bir hayli fazla oluşu, ayrıca arabeske bağlamadan damar olabilmeleri. Benim önceliklim ise Yalanlar Çok Güzel. Gülşen'in şarkılardaki vokalleri de bu duygu yoğunluğunu fazlasıyla hissettiriyor. Daha batılı bir müzik anlayışı olan Çolakoğlu'nun düzenlemeleri de bu anlamda oldukça kararında. Sezen Aksu'ya veliaht gösterilse de yavaş şarkılarda sanatçının içinden Yıldız Tilbe türünden bir ruh ortaya çıkıyor. Zaten benzer frekanslara sahip olduklarını Emir'in Sudan Sebep'indeki iş birliklerinde görmüştük.

Albümün kapanış şarkısı olan Ne Düşünürsen O Olur, didaktik sözlere sahip. Bu tür sözlere Türkçe Pop şarkılarında özellikle son zamanlarda pek rastlamıyoruz. İşte tüm bu sebepler Gülşen'in diğer kadın Pop şarkıcılardan farklı bir yerde konumlandırılmasına vesile oluyor. Albümde boş yok, içi boş şarkı hiç yok. Hemen hemen her albümünde eski bir şarkıyı tekrar yorumlayan sanatçı, bu defa albümünde böyle bir çalışmaya yer vermemiş. Hâliyle de dikkatimden kaçmadı bu durum.

2000'li yıllardaki Gülşen'in imajıyla günümüzdeki Gülşen'in imajı arasında kuşkusuz dağlar kadar farklılıklar var. O dönemlerde şarkılarıyla olduğu kadar seksapelitesiyle de ön plana çıkan sanatçı, son yıllarda güçlü yorumculuğuyla seslendirdiği şarkılarla beraber söz ve beste üretimleriyle de oldukça saygın bir mertebede. Tarzıyla, tavrıyla, tekrara düşmemesiyle, başarılı video klipleri ve fotoğraflarıyla başarısını pekiştiriyor kuşkusuz.

Önsöz'ün devamı niteliğini taşıyan ve hikâyeleri şarkılarla okuyan bir albümle bizleri karşıladı Gülşen. Üç yıllık bir süreçten sonra beklentiler boşa çıkmadı. Hazır hızını alamamışken, iyisi mi Gülşen'i kimse durdurmamalı.

BUNLARA DA GÖZ ATABİLİRSİNİZ

2 yorum

  1. cok dogru gozlemlemissin ve yorumlamissin tebrikler Cem...Iade ve arkadas kalalim sarkilarina yazik oldu cidden...

    YanıtlaSil
  2. katiliyorum!hele bir an geli tarkan yazdi sanmistim..
    Demet aklain hande yener gibi sarkicilar hit oluyor ama onlarin sarkilari cok cabuk tüketiliyor sezonluk belkide aylik sarkilar..
    ama gülsen,sila, yildiz tilbe sezen aksu ve göksel basta olmak üzere yillar gecsede de hep yine yeniden dinleyecegimiz unutulmayan sarkilar yazip söylüyorlar..
    radyoda tv de cikmadigi sürece surdan bi demet akalin dinlim demek gelmez aklima acikcasi..sarkilari alip biryerlere götürmüyor bizi hande yener de öyle zaten hande ve demet sarkici digerleri sanatci..

    YanıtlaSil

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe

BLOG ARŞİVİ

İLETİŞİM

info@diliminayariyok.com